Twój koszyk

Zadzwoń do nas: +48 662 557 529

Biuro Obsługi Klienta: pn-pt 10:00 – 17:00

Reklamacje

Informacje dotyczące oświadczenia o skorzystaniu z rękojmi przez konsumenta (reklamacje)

Sprzedający na podstawie art. 5 5 8 § 1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).

Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Poniższe zapisy, dotyczą tylko i wyłącznie konsumentów, zgodnie z wyżej przedstawioną definicją klienta i konsumenta.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponosimy wobec Państwa odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne.

Macie Państwo po wykryciu wady prawo:

a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;

b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy kiedy wada jest nieistotna;

c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;

d. żądać usunięcia wady.

W ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji ustosunkujemy się do Państwa oświadczenia lub żądania.

W przypadku złożenia reklamacji kupujący jest zobowiązany do dostarczenia wadliwego produktu na adres: ul. Plac Bankowy 2, 00-095 Warszawa. Koszt dostarczenia wadliwego produktu pokrywa kupujący.

Jeżeli dostarczenie rzeczy przez kupującego jest nadmiernie utrudnione (np. ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania) kupujący obowiązany jest udostępnić sprzedającemu rzecz w miejscu, w którym się znajduje.

Koszty wymiany lub naprawy wadliwego produktu ponosi sprzedający, za wyjątkiem przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana. Wtedy kupujący zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy. Macie Państwo alternatywnie prawo żądać od nas zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, ale do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.

Odpowiadamy z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania Państwu rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana roku od momentu jej wydania. Państwa uprawnienie jest ograniczone w czasie do roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie upływa wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania Wam rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania Wam rzeczy. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy określony przez nas lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania Wam rzeczy. Odpowiadamy wtedy z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.

Odpowiedzialność za wady prawne jest w istocie taka sama, a czas na zgłoszenie biegnie od momentu dowiedzenia się o wadzie, a okresy przedawnienia od uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy dotkniętej wadą prawną.

Zagadnienie rękojmi jest niezwykle złożone i zachęcamy do zapoznania się z Kodeksem cywilnym i stronami UOKiK i organizacji konsumenckich opisujących dokładnie i obrazowa Państwa uprawnienia. Nasz sklep działa w zgodzie z prawem i szanuje prawa konsumentów, więc informacje prawne, które tam znajdziecie będą również miały zastosowanie w zakresie umów z nami.

Zachęcamy do zadawania wszelkich pytań na adres: email: kontakt@electro-nik.pl, +48 662 557 529

Darmowa dostawa

dla zamówień powyżej 999,00 zł

Gwarancja producenta

Naprawa lub zwrot

Bezpieczne płatności

dpay / szybki przelew online / BLIK